moralni rozhodnuti
karamela
Dobry den,nevim,jestli to sem patri, ale presto se chci podelit o zazitek.Pri ceste domu z prace jsem byla svedky a spolupomocnikem honicky dvou mladych lidi, kteri kradli v obchode.Podle pohledu v jejich ocich jsem poznala, ze berou drogy [tipovala bych opiaty].Spustil se na mne neskutecny vodopad lzi a nesmyslu [to asi znate takze vynecham detaily].Nakonec se mi jich zzelelo a kdyz vratli ukradene zbozi, tak jsem nakonec nezavolala policii.Ale proc to pisu?Proste jsem nevedela, jak se ma clovek chovat? Byt nekompromisni a zavolat policii? Presvedcovat k leceni? Nechat to byt a netrapit se s tim? Ani jedna varianta mi nepripada konstruktivni. Jak byste se zachovali vy, jako zkuseni odbornici. Jestli vas takovyto dotaz zdrzuje od prace, tak se moc omlouvam, zkratka mi ten dnesni zazitek vrta hlavou...Moc vas zdravim a preji hodne uspechu!

Odpověděl: Martin Šefránek
To, že vám váš zážitek vrtá hlavou a přemýšlíte o tom jak se chovat je asi normální, přesto doporučuji zachovat chladnou hlavu. Fakt je, že přesvědčovat tyto lidi na ulici k léčbě nemá smysl. Odpovědná za ně prostě nejste. Nakolik budete nekompromisní a zavoláte policii, záleží na vás... Každopádně si moc nedovedu představit situaci, jak s vámi ti zloději čekají na ulici do příjezdu policie. Možná vám při rozhodnutí pomůže uvědomit si, že v mnoha obchodech je přítomna ochranka a kamery a s obdobnými "nakupujícími" mají své zkušenosti. Rovněž mnoho uživatelů drog je v kontaktu s terénními pracovníky na ulici nebo s kontaktními centry, která jsou schopna jim pomoci s případným zprostředkováním léčby.