Muzu reklamovat otisky?
otisknuta
"K dotazu 'otazka': presne tohle se mi stalo. Nekdo mi poslal z Holandska blize neurcene mnozstvi travy (policista nechtel rict kolik, rikal ze trosku), asi zert. Pozvali mne k 'vysvetleni' a vzali mi otisky prstu a vzorek pisma. Obvineni mi rozhodne sdeleno nebylo, byl to natlak, ze kdybych se dozvedela, kdo to byl, at ho prozradim. Otisky si vzali uplne nejdrive, nevedela jsem, oc se jedna. Mrzi mne, ze jsem ""v kartotece"" -- je to neprijemny pocit. Muzu nejak pozadovat, aby mne bud obvinili (nemaji z ceho), nebo moje otisky ""protokolarne znicili""? Dekuji."

Odpověděl: Martin Hulík
"Z konzultace s právníkem vyplývá, že policie opravdu nepostupovala podle zákona, protože nešlo o neodkladný úkon. Problém je, že jste otisky poskytla ""dobrovolně"" a asi se vám nepodaří dokázat, že to bylo pod nátlakem. V případě, že proti vám sebrané otisky někdy použijí, dá se namítat, že byly získány v rámci jiného řízení, jestli vás ale podle nich např. jen najdou, asi budete mít stejně smůlu. Když budete trvat na zničení důkazů, je možné (i když nepravděpodobné), že toho dosáhnete, ale nemáte jistotu, že v evidenci stejně nezůstanete. Právník tedy radí nechat to být. Když do toho půjdete, můžete se ocitnout v úplně jiné kolonce a bude to horší. "