re: Subutex (pan doktor Minarik)
Eva
Dobry den, velice Vam dekuji za vasi radu, mate pravdu. Kdyz to ucinkuje takhle, ohrozili bychom a mozna i ztratili perne vybojovane dny abstinence. Danovi Vasi odpoved i cislo predam, to uz musi on. Neco uz ma domluvene, jde 30. 10. k psychiatricce doporucenou obvodni lekarkou a ted v pondeli navstivi Kacko u nas v Kladne, to si zaridil. U vas v kacku byl volny termin az v utery, tak si to domluvil v Kladne, pocita kazdy den, a taky nechce do Prahy. Obvodni lekarka mu predepsala hypnotika - prvni Hypnogen, ten mu nepomohl a ted Neurol, to uz spi. Take neco na bolest, zelenozlute kapsle pry se pouzivaji i na detox. Jeho lekarka zna celou situaci, zda ma nejakou zkusenost s narkomany a nahrazovanim, bohuzel nevim, povazuji ji za rozumnou, take k ni chodim. Shodli jsme se, ze bez leku by v teto chvili mohl nespavost vyresit heroinem a jeste se na to vymlouvat. Ja osobne myslim, ze by pro Dana byla nejlepsi hospitalizace, ale taky ze zamestnani mu dava urcitou nadeji se s tim vyporadat sam, ztrata prace byla, myslim, hlavni pricina relaps. On sam na tuhle otazku neni schopen odpovedet. On v teto chvili veri, ze mu prace pomuze, takze navrhovat mu lecbu ted nebude mit vysledek, na to musi prijit sam. Mluvili jsme o tom, ze kdyz to nezvladne, nastoupi do lecebny a budeme se snazit to resit, ale take ze mu rozhodne nebudu davat ultimata ci na nej tlacit, je to jeho rozhodnuti a ze moje rozhodnuti je, ze s nim nebudu, pokud nebude abstinovat ci proti tomu opravdu bojovat. Ze ma na to stale chut si uvedomuje. Snazim se s nim o tom mluvit, tak doufam, ze to neni spatne a ze mu to jen nepripominam. Jedina droga, co znam osobne je obcas alkohol a marihuana (a to uz nejakej ten mesic je). Existuji i poradny pro blizke narkomanu, jak se k nim mame chovat, co cekat a tak? Byla jsem na zacatku naseho vztahu (rok) v Dropin Centrum nasledne pece a tam mi poradili, at ho opustim. Jeste jednou dekuji za radu. Cetla jsem si rady z vasi poradny a cenim si vaseho tymu jako profesionalu se spravnym a primym pristupem k veci. Preji hodne uspechu ve Vasi nelehke praci. Eva

Odpověděl: Jakub Minařík
Děkuji za ocenění našeho přístupu a jak jsem pochopil, měla byste zájem o nějakou radu pro blízké uživatelků drog. Mohu vám nabídnout naši rodičovskou skupinu (rodičovská je trochu zavádějící název, je nejen pro rodičeče, ale i pro jiné příbuzné, známé, partnery, ...). Je vždycky ve středu od 18.30 u nás v DS SANANIM, Janovského 26, Praha 7, tel 80 31 30.
Co se týče vašeho partnera, kdyby to nezvládal nabízíme skupiny i jemu. Vždycky v úterý a ve čtvrtek od 10.30. Nebo ať zavolá. Hodně štěstí a síly. Vám i partnerovi.