pomoc a informace
chtela bych Vas poprosit o radu. Rada bych pomahala v budoucnu lidem kteri pomoc potrebuji, lidem, kteri se chteji lecit z drogove zavislosti. Sama jsem drogy brala, vim co me to stalo a kam az to muze dojit. Zkratka jsem (vy)lecena narkomanka.Chtela bych ale zacit studovat psychologii, psychoterapii.Vim, ze clovek se zajmem o tuhle praci musi abstinovat,musi mit sam jasno a byt v rovnovaze. Diky memu "znovuzrozeni" to neni problem, ale potrebovala bych vedet, ktere skoly v Praze umoznuji studium tehle problematiky.Dekuji za odpoved a preji hezky den.

Odpověděl: Lenka Maškulková
Zdravím Vás, nepíšete, zda máte ukončenou střední školu - budu tedy předpokládat, že ano. Psychologii můžete samozřejmě studovat na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy - jako jednoobor nebo v kombinaci s dalším oborem (aktuální kombinace můžete zjistit z Učitelských novin, kde každoročně vychází seznam všech vysokých škol a jejich oborů). Psychologii lze také studovat v rámci Pedagogické fakulty, její základy se můžete dovědět také v rámci studia jiných oborů - např. sociální práce (FFUK), ale také v průběhu studia některé Vyšší sociálně pedagogické školy. Pokud se chcete věnovat psychoterapii, pak doporučuji jednooborovou psychologii na FF UK. V každém případě si můžete koupit již zmíněné Učitelské noviny a popřemýšlet.