drogy a parta
teta
Ahoj! Je mi 23 a jsem teta 14 letýho kluka. Vyrůstali jsme spolu a máme mezi sebou přátelský vztah. Chodí do 9.třídy a není zrovna nejlepší žák. Nebydlí zrovna v nejlepší čtvrti a jeho kamarádi taky nejsou zrovna ti nejlepší. Kouří trávu a teď začínají experimentovat i s tvrdšími drogami. Když jsem byla v jeho věku tak byla v kurzu rocková scéna a tak tráva a sem tam nějaká taneční droga. Byly to jen náhodný experimenty s příchutí tajemna. Dneska je to pro ně denní chleba a jediný způsob zábavy. Snažím se s ním o tom mluvit, dávám mu číst různou literaturu, aby měl alespoň pravdivé informace a ne bludy od kamarádů. Ale je to trochu mluvení do dubu. Začíná mít problémy ve škole a i se zákonem. Poraďte jak na to, aby mi věnoval víc pozornosti, aby se nad tím víc zamyslel. Jak ho přesvědčit aby si víc vážil sám sebe a svého myšlení? Předem moc díky za nějaké rady. teta

Odpověděl: Tereza Formánková
Dobrý den, vzhledem k věku vašeko synovce, bych vám doporučila obrátit se na obrorníky , kteří se zabývají drogovou problematikou klientů v jeho věku, je to např. PREV-centrum,tel 22561824 nebo zařízení ALTERNATIVA, tel. 83880212. Vy sama mu jistě můžete pomoci tím, že se se synovcem budete snažit nadále udržovat otevřený kontakt a dobrý vztah,ve kterém se k vám bude moci nadále obracet se svými problémy.Dále ho ale upozorňujte na možná rizika užívání a na to ,že jeho chování není v pořádku. Jstliže se užívání drog stává pravidelnou záležitostí,přechází experiment již do závislosti, a to je u tak mladého člověka situace velmi závažná. Jistě by bylo vhodné o problému informovat vhodným způsobem také jeho rodiče, pokud zatím o problému netuší.Zdůrazňuji ještě jednou své doporučení pro zkontaktování výše uvedených zařízení. MUDr. Tereza Bouchalová