zruseni ucinku hub.
hanuman
Mala otazka. Je mozne, ze by cukr snizoval ucinek lysohlavek a podobnych udelatek? Kdy jsme byly loni v holandsku tak to na zde prodavanych houbach uvadeli jako varovani i radu. Mam jen zajem o to vedet, zda je to "placebo" efekt nebo efekt vedecky podlozen. Na internetu se mi nepodarilo nic najit. Dekuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Abych se přiznal tak nevím. Kolega se pokusil na jít nějaké informace v literatuře, také nic nenalezl. Mě k tomu napadají jen 3 drobné poznámky:
1. Pokud by to skutečně fungovalo tak by to mohlo být na podkladě nějakého protektivního účinku. Cukry jsou totiž hlavním zdrojem energie pro mozek.
2. Vzhledem k tomu že indiáni při domorodých rituálech míchali lysohlávky tuším s medem, nebo něčím podobným tak výše zmíněný efekt nebude markantní.
3. Než se tím začnete cpát (soudím, že přesně to máte v plánu), přečtěte si tohle.
:-)