Důvody, proč začínají lidi brát drogy ???
A.S. (17)
Zajímalo by mě, proč se často uvádí, že důvodem pro braní drog jsou problémy a touha po úniku z tíživé situace - u mě to vůbec neplatí, když mám problémy a špatnou náladu, nemám vůbec chuť si cokoliv dávat - leda tak se někomu vybrečet...zato když jsem v pohodě, hrozně ráda vyrážím s kámošema na parties a vždycky si už i tak dobrou náladu vylepšuju ëxtází - no a problém je ten, že teď mám pohodové období a každý víkend chodím pařit. Vždycky po víkendu mám výčitky, kolik jsem toho zase snědla a v tu chvíli mám pocit, že už v tom pokračovat nechci, ale ve středu se už zase hrozně těším na víkend ! Jak to mám teda vyřešit (tu touhu jít na party) ? Když jsem měla na konci července osobní problémy, na parties mě to vůbec netáhlo a aspoň sem si kolečkama neničila zdraví. Ale teď to je katastrofa. Samozřejmě vím o neurotoxicitě E a připadá mi, že se mi zhoršila paměť - nebo spíš schopnost koncentrace, ale prostě si o víkendech nedokážu pomoct.

Odpověděl: Helena Hošková
Osobní problémy jsou skutečně pro mnoho lidí důvodem pro to začít drogy brát. Rozhodně to ale není pravidlo. Někdy je za tím zvědavost, touha vyzkoušet něco neznámého a navíc zakázaného... Vy sama píšete, že si extází vylepšujete náladu, což je taky důvod. Píšete, že teď máte pohodové období, takže jdete na party každý víkend. Po víkendu ale pohoda mizí a Vy se sama na sebe zlobíte, že neumíte odolat. Takže to asi zas taková pohoda není(?) Chytila jste se do začarovaného kruhu. Vystoupit byste z něj mohla třeba tak, že byste si na víkend naplánovala úplně jinou činnost, která je pro Vás zajímavá a přitažlivá, a věnovala se jí. Zkuste se přeorientovat na jinou zábavu a jiné přátele. Pokud byste si chtěla o Vašich problémech s extází s někým promluvit, můžete zavolat k nám, do K-centra. Jsme tu od PO do NE (9-21h) a kontakt u nás je anonymní. Telefon je 02/83872186. A ještě něco - nečekejte, že se vylepší Vaše koncentrace pozornosti, když budete takhle pokračovat dál. Všechno něco stojí.