jak pomoci dceři?
pikecka
Moje sedmnáctiletá dcera se v červnu nechala vyloučit ze školy pro neomluvené hodiny a začal šílený kolotoč útěků z domova,návrat na týden,znovu útěk-to celé až do dnešního dne.Po celou dobu je v místě bydliště,přespává různě po kamarádech ,bylo několik drobných"krádeží" peněz,před čtrnácti dny se doslova vloupala domů,odnesla spoustu cenějších věcí.Minulý týden mě vyhledala a řekla,že začala s pervitinem,už to trvá déle jak měsíc a ona že chce pryč z města,že musí pryč od těch všech lidí.Už týden mi volá,udává různá místa,kde na ní mám čekat,slibuje,kdy přijde domů-vše zřejmě nechce nebo nemůže dodržet.V případě,že by se rozhodla pro léčbu-jaké jsou naše možnosti,jak vše vypadá časově-řekla,že chce přestat,ale mám obavy,že pokud by doba nástupu na léčbu měla být dlouhá,tak by opět nevydržela.

Odpověděl: Martin Šefránek
Doporučujeme vám kontaktovat středisko Alternativa - ul. Čakovická 51, Praha 9, tel: 02/6846277, 83880212, které nabízí ambulantní i pobytový program na dva měsíce pro dívky i chlapce od 15 do 19 let majícími problémy s nealkoholovými i alkoholovými drogami. Součástí jejich nabídky je rovněž poradesntví pro rodiče uživatelů. S tímto zařízením máme dobré zkušenosti. Jste-li z Prahy, může se dcera obrátit rovněž na Denní stacionář Sananim - ul. Janovského 26, Praha 7, tel: 02/803130, 66711211. Ten nabízí ambulantní program v délce tří měsíců. Nejlépe je osobně navštívit motivační skupinu, která se koná vždy v úterý a ve čtvrtek od 10:30hod. Přijít lze bez předběžného objednání. O své situaci se můžete poradit rovněž na telefonické lince Kontaktního centra Sananim 02/83872186.