Boule
ABC
Mojí přítelkyni se po špatném ¨šlehu udělala na ruce boule asi jako míček na ping pong nejdřív byla tvrda a po 2 dnech zmekla zmizí sama nebo musí k doktorovi? Je to nebezpečné? Diky za radu.

Odpověděl: Hana Stradalová
Podle Vašeho popisu se může jednat o tzv. absces, který vzniká po aplikaci na nedezinfikované místo, nebo aplikaci nesterilní jehlou. Vzniká 6 hodin až několik dnů od aplikace. Pod kůží se tvoří hnis, který může na povrchu vytvořit bouli. Nebezpečí, které může hrozit, je takové, že infekce může přestoupit do mízních cest a uzlin. Také se může dostat do krevního oběhu a vyvolat otravu krve. Mohu Vám nabídnout návštěvu našeho zařízení, kde bychom mohli zhodnotit zdravotní stav Vaší přítelkyně a nabídnout jí základní ošetření, popř. poskytnout doporučení na chirurgickou ambulanci. Adresa našeho zařízení : K-centrum, Osadní 2, Praha 7 - Holešovice. Další možností je přímo navštívit chirurgii, kde Vaši přítelkyni ošetří lékař. Máme dobré zkušenosti např. s fakultní nemocnicí Motol, infekční oddělení, adresa: V úvalu 84, Praha 5