léčba
stanley
mám syna, který je silně závislý na heroinu, asi tři roky. Tvrdí, že chce přestat, ale ústavní léčbu odmítá. Jak velká je šance při ambulantní léčbě, a na koho se orátit

Odpověděl: Martin Šefránek
Pouze na základě vašeho stručného dotazu nelze posoudit, jaké šance má váš syn v ambulantní léčbě. Obecně lze říci, že tato forma léčby je vhodná pro klienty, kteří mají zachovanou jistou míru sociální stabilizace tzn. bydlí v nedrogových podmínkách, spolupráce rodiny během léčby není nezbytně nutná, ale zároveň by rodina neměla být zátěžovým prostředím pro klienta, klient by měl mít alespoň částečně zachované kontakty na nedrogovou část populace, rovněž je předpokladem pro tento typ léčby, aby klient byl schopen odolávat nabídce drog na ulici, aby nekontaktoval drogovou populaci a uměl jí odmítat. V Praze se na ambulantní léčbu specializuje Denní stacionář Sananim, ul. Janovského 26, Praha 7, tel: 02/803130, 66711211. Kontakty na mimopražská zařízení naleznete na adrese www.sananim.cz.