Xtc
Won
dobrý den, prosimvás, já sem pred měsícem docela často bral tablety a naposled jsem skončil z pulky na 1,5tablety (začínal sem na půlce na večer) . Když si teď dám ještě tak 5 mesiců pauzu, je možné, že se to zas vrátí na půlku. Jinak čím je toto "mizení účínku" způsobeno?

Odpověděl: Martin Šefránek
Jev, který označujete "mizení účinků" se nazývá zvýšení tolerance. Tzn., že váš organismus se po určité době užívání na drogu adaptoval a chcete-li nyní dosáhnout obdobných účinků, jako na začátku vašeho užívání, potřebujete prostě vyšší dávku. Tolerance se vám opět sníží po vysazení drogy. Ovšem za jak dlouhou dobu dojde ke snížení tolerance právě u vás lze těžko odhadnout. Nezapomeňte však na to, že po opětovném započetí užívání extáze po vysazení drogy se vám tolerance opět zvýší, ale daleko rychleji než prvně.