Hmmm...
Nonamed
Kamos mi rikal, ze kdyz nekdo umre kvuli Extazi na hypertermii, tak prej se vlivem vysoky teploty tela zrusi srazlivost krve a clovek pak udajne vykrvaci (treba pusou nebo ritnim otvorem). Je to pravda ? Jestli jo, tak je to teda humus, kdybych byl neceho takovyho svedkem, tak uz bych v zivote na party ani nevkrocil. :(

Odpověděl: Martin Konečný
Jedním z účinků extáze je vyřazení z funkce termoregulačního centra v mozku. Tím pádem člověk na párty (jako že na nich bývá dost horko) není schpen odhadnout jak vysoká je jeho teplota (navíc nemá potřebu konzumovat tekutiny - tím pádem se organismus nemá jak ochlazovat - je to jako např. s autem) a tak může dojít k přehřátí organismu. Jsou případy, kdy tělo dosáhne tak vysoké teploty, že už je pro lékaře první pomoci skoro nemožné jakkoli zasáhnout a člověk je pak buď trvale poškozen nebo na to umírá. O tom, že by při hypertermii docházelo ke zhoršení srážlivosti krve bohužel nevím - konzultujte to se svým lékařem. Dále člověk i při zhoršené srážlivosti krve nemůže vykrvácet bez další příčiny - musí být např. nějakým způsobem narušen cévní systém. Navíc o takovém případu, který výše popisujete jsem dosud (naštěstí) neslyšel.