testování drog z moči,
Matika
Prosím o zjištění firem, jež dodávají testry pro identiku drog z moči. Kontakty, adresy či tel. čísla, prostřednictvím nichž je možné si testry objednat. (je mi známo, že lze identifikovat jednu či širší spektrum drog, prosím o všechny možné varianty).

Odpověděl: Jakub Minařík
Je to trochu zvláštní dotaz, spíše mám pocit, že se pokoušíte tunelovat naše znalosti / :-) /.Měl byste se obrátit asi spíše na nějakou firmu, která se zabývá zdravotnickým zásobováním. Ale dobrá:
Sortiment mají firmy vesměs stejný, můžete si koupit testy na jednotlivé látky nebo na více látek současně. My osobně nyní využíváme testy Dade-Behring, máme s nimi dobré zkušenosti, objednat si je můžete u firmy Biophis, tel. 02/40 25 580. Ostatní kontakty si zkuste zjistit v tom výše zmíněném zdravotnickém zásobování.
Co se týče vlastního testování, kromě odběru a nakapání na destičku je NEZBYTNÉ, aby test někdo INTERPRETOVAL, jinak je vám s prominutím na ... A tak pokud toho nejste schopen, pokuste se navázat spolupráci s nějakou AT ordinací a promluvit s nimi o smyslu testů, jejich interpretaci a tak.
Pokud byste se do toho rozhodl jít sám bez patřičných zkušeností, tak upozorňuji, že testy jsou vyrobeny tak, aby zachytily všechny, i slabě pozitivní výsledky s rizikem, že některé výsledky mohou být i falešně pozitivní (to znamená, že mohou dát pozitivní výsledek i u někoho, kdo testovanou látku neužil; případně pozitivní výsledek může vyvolat interference s nějakou legální látkou-např. pozitivní test na opiáty mohou vyvolat makové buchty). Proto každý pozitivní test byste měl konfirmovat, tj. ověřit správnost výsledku. Ke konfirmaci doporučuji Národní referenční laboratoř pro forensní toxikologii v Praze, tel 02/24911267.
Upozorňuji, že testy jsou poměrně nákladná záležitost, kvalitní test na 1 látku stojí 100,- Kč (na více látek násobte jejich počtem) a konfirmace dle náročnosti vyjde na 1400,- až 3500,- Kč.