rizika E a jiných drog vs. kriminalizace
Wlk
Díky za odpověď z 24.8.2001. Dovolím si polemizovat. Domnívám se, že přes nesporná zdravotní rizika alkoholu jsou tato nesrovnatelně nižší než by mohla být v případě jeho kriminalizace (například USA v době prohibice). On takový metanol udělá svoje. Domnívám se, že na příkladu E je to poměrně hezky vidět. Pokud je mi známo, tak podstatné části zdravotních komplikací s užíváním E by bylo možné předejít 1. dobrou informovaností a 2. zárukou pravosti a kvality E. Obojí není v případě kriminalizace E dost dobře možné. Souhlasím s představou, že nejméně rizikové je nebrat nic. Ale na druhou stranu, nejbezpečnější vůbec je asi ležet nehnutě v posteli a nevycházet za žádných okolností z domu nebo něco podobného. Pokud se dohodneme na tom, že tato varianta není příliš atraktivní, je podle Vás přijatelnější alternativou kriminalizace E (a podobných drog) nebo řekněme vyváženější přístup uvážlivé prevence?

Odpověděl: Martin Hulík
Dovolím si reagovat za kolegu, který vám odpovídal posledně.
Je vidět, že už svůj názor máte a co píšete, dává celkem smysl. Ovšem s legální extází žádné zkušenosti nejsou, protože je všude nelegální. Jaké by to bylo se zdarvotními riziky, kdyby..., je jenom spekulace. Diskuzím o legalitě, dekriminalizaci a podobně se snažíme na stránkách poradny vyhnout, protože náš cíl je trochu jinde: informovat o drogách, jejich možných rizicích a pomoci návštěvníkům poradny orientovat se v jejich konkrétních problémech s drogami.
Pokud jste uživatel extáze a chcete omezit rizika související s čistotou drogy, zkuste formulovat svůj dotaz konkrétně, pokusíme se konkrétně odpovědět.
Jen mě tak napadá, že chtít po státu, aby za vás odstranil rizika spojená s vaším užíváním drog, je trochu naivní.