Otazka
Tomas
dobry den, chtěl bych se zeptat, jestli je opravdu Vaše tvrzení (už starší), "U extáze je třeba brát v úvahu možnost vzniku závislosti, předávkování je možné, ale nepravděpodobné" správné Jinak je opravdu pravda, že po nějaké době přestane E působit i když je užívána po větších dávkách? Minimalně po kolika tabletach to může nastat? Totiž už sem jich mel asi dvacet a už mi nestačí jako na začátku půlka, ale 1,5. Jak se to bude vyvíjet?

Odpověděl: Martin Konečný
Možnost vzniku závislosti se týká hlavně oblasti psychické. Z praxe i z literatury je to tak - po určité době je potřeba stupňovat množství užité extáze a byli popsány případy, kdy už nešlo jít za určitou hranici - je třeba si uvědomit, že tato droga (jako která koli jiná) působí na naše emoce, ale i pocit štěstí má svojí haranici, kterou nelze překročit. Navíc člověk je tvor maximálně přizpůsobivý a na lecos si rychle zvykne - proto, to co se zpočátku zdálo být maximálním vrcholem extáze, se po čase stane normou. Takže pokud budete brát dál a dál - může se to vyvíjet tak, že dříve nebo později zjistíte, jaký je váš limit (5extází na jeden večer; nebo 10; možná i 15 kdo ví) :-)