Otazka
raduz
Jsem romský poradce a tíží mne jedna věc a to, že v mém regionu se v poslední době objevil problém s chemickym rozpouštědlem TOULenem, ktrý vtáhl do svých spárů spoustu lidí z mladé romské generace, vytváří se tu " toulen gangy, romským rodičům je to v pravé podsttě jedno, většinou se smířili s pro ně nevýhozí situaci. Protidrogová policie s tímto nic nemůže dělat, jen zvíšit průjezdnost hlídek kolem postižených oblasí. Protidrogoví koordinator s touto problematikou také nemůže nijak razantně pohnout. Otázka: existuje nějaké řešení, které již bylo použito úspěšně v této věci?

Odpověděl: Martin Konečný
Bohužel nevím o žádném řešení kromě primární prevence, která není vždy dostatečně účinná. Drogy a i toluen člověk užívá pro intenzivnější a nové prožitky a také hodně z nudy - zkuste jim nabídnout nějakou aktivitu, která by jim tyto prožity umožnila také získat a zaplnit jejich volný čas. Také se můžete s námi spojit telefonicky a můžeme zkusit společně přijít na nějaké nové vlastní originální řešení nebo vás nasměrovat na nějakou jinou instituci popř. zařízení, lidi ve vašem regionu -tel.: 83872186 Konečný Martin.