Pervitin
Lentilka
Jaké poškození mozku způsobuje pervitin asi po jaké době....za jak dlouho se vytvoří psychická závoslost.......po jak dlouhé době užívání nastanou tzv. stihy.........?a jak přibližně dlouho trvá než člověkp řestane být psychicky závislý.........?

Odpověděl: Tereza Formánková
Na všechny Vámi položené otázky neexistuje jednoznačná odpověď, poškozeni mozku, doba vzniku a odbouráni psychické závislosti závisí samozřejmě na dávce látky, pravidelnosti užíváni a jistě také na současné psychické , sociální situaci a věku uživatele. Co se týče poškození mozku, působí zde pervitin stejně jako ostatní stimulační látky změnami hladin látek důležitých pro přenos informací.Z toho vyplývají i možné následky. Mezi nejčastější patří tzv. stíhy. Jedná se o náhlé stavy podezíravosti a úzkosti ze svého okolí doprovázenými často agresí mířenou vůči sobě i druhým. Objevují se u někoho poměrně časně, řádově po měsících( ale i týdnech) užívání u někoho se neobjeví po celá léta. Jestliže měl však uživatel určitou dispozici k psychickému onemocnění, ať už vrozenou či jinak získanou, může ji pervitin odkrýt a vyvolat skutečnou psychózu ( tedy ne přechodnou stíhu), těžko zvladatelnou po celý zbytek života Jedná se o tzv. latentní psychozu. Doporučuji se podívat na tyto stránky, kde jsou informace o jednotlivých drogách.