zornicky
peakofdivinity
Dobry den, mam takovej trochu zvlastni dotaz. Existuje nakej zpusob, jak snizit (ci zcela eliminovat) efekt rozsirovani zornicek u drog typu XTC nebo pervitin? Mam namysli treba urcitou dostupnou latku, vitamin, nebo neco podobneho - ne cerne bryle :-))) Predem diky za odpoved, prestoze tato otazka je ponekud nevhodna pro "proti"drogovou poradnu :-)

Odpověděl: Jakub Minařík
No, v očním lékařství existují látky, které se nazývají miotika, ty mohou zornice zůžit, problém je že jsou na předpis a mají nějaké nežádoucí účinky. Vybírám z těch závažnějších: Průjem, tachykardie, svalová slabost, bradykardie, poruchy srdečního rytmu, ..., nejvážnější komplikací může být úmrtí (v medicíně je to riziko spíše teoretické, protože lékař který by to zvoral by byl blb; při laickém užití to riziko úmrtí již tak teoretické není). Další problém, je, že miotiky vyvoláte takové stažění zornice, že jen slepý by si toho nevšiml (bude mít dojem, že jste přešel na heroin) a také, jestli vaše zornice někdo pozoruje tak si všimne, že nereagují na světlo.
Shrnuto a podrženo, pokud chcete, aby ten kdo vás sleduje si nevšiml že se vám zornice nezmenšují tak jak by měli asi vám nezbyde než nebrat. Nebo zkusit ty černé brýle, protože jinak to nezakryjete. Sorry, ale asi jsem vám moc neporadil. :-)