Skodlivost marihuany
Dord
Dobry den, snazil jsem se na internetu najit nejake ojektivni (no, dobre spis negativni) informace o Marihuane. Ale temer nic z toho co jsem nasel me neuspokojilo. Bud jsem se docetl, ze dorgy jsou spatne (s cimz souhlasim, ale alkohol je take droga). Nebo ze "trava" je vlastne neskodna. Myslim si, ze je to zpusobeno tim, ze ti kdo o drogach pisi negativne vetsinou nerozlisuji o jakou jde a ti kteri Marihuanu obhajuji ji pravdepodobne i kouri. Jak to tedy je? Je jediny problem s marihuanou jen v nasem "spatnem" zakone. Je marihuana "stejna" jako alkohol?

Odpověděl: Lenka Maškulková
Máte pravdu alkohol je také droga a rozhodně by nebylo moudré tvrdit opak, rozdílem je však jedna zásadní věc, a to že alkohol je v naší společnosti drogou legální, zatímco marihuana ne. Je pravdou, že je marihuana zařazována mezi tzv. lehké drogy kvůli menším rizikům, které její užívání přináší (př. nevytváří se fyzická závislost, závislost psychická se může projevit, je ale nízká), to ale neznamená, že by neškodila vůbec. Při akutní intoxikaci je zde nebezpečí rizikového jednání, dochází k rychlým změnám nálad, někdy k depresím se sebevražednými sklony. Užívání THC může vyprovokovat psychické onemocnění, které bylo až dosud latentní a jinak by se neprojevilo. Z oblasti tělesné můžeme uvést potíže vznikající již způsobem aplikace marihuany: ta obsahuje o polovinu více rakovinotvorných látek než klasické cigarety; hrozí chronické záněty spojivek; u žen může dojít k poruchám menstruačního cyklu, u mužů klesá vzhledem k hromadění THC v těle kvalita spermatu, mužům tedy hrozí impotence. Pokud budete chtít další informace, nabízím vám tyto tituly k přečtení: Dr. Cristian Ratsch: Konopí - léčebný prostředek v dějinách lidstva; Eliáš Breyk: Cannabis; Czémy, Nešpor: Léčba drogových závislostí.