Pervitin-smrt
Doup
Je pervitin smrtelně nebezpečný? Třeba vím ze u heroinu se často stává že člověk si dá víc a následně mu srdce přestane bít. Ale existuje tady v ČR případ že by si člověk aplikoval velké množství pervitinu a srdce by to neukočírovalo a následně by po tom zemřel? Podle mě ne.. takže podle mě není pervitin smrtelně nebezpečný

Odpověděl: Jakub Minařík
Předávkování pervitinem s následkem smrti možné je, přímá drogová úmrtí na pervitin se budou pohybovat v ČR v nižších desítkách ročně, kdybyste stál o detaily, najdete je ve výroční zprávě ve věcech drog na webu Národního monitorivacího střediska.
Jinak na opiáty se umírá primárně na zástavu dechu, selhání oběhu je až druhotné.
Zpráva o nelegálních drogách v České republice 2024 uvádí:
"V r. 2023 bylo zjištěno celkem 75 smrtelných předávkování nelegálními drogami, těkavými
látkami a psychoaktivními léky. V 71 případech šlo o smrtelná předávkování nelegálními
drogami a těkavými látkami, nejčastěji v souvislosti s pervitinem nebo amfetaminem
(30 případů) a opioidy (26 případů). Těkavé látky byly zaznamenány u 4 případů, stejně
jako benzodiazepiny. Ročně je zaznamenáno dalších přibližně 130-150 úmrtí pod vlivem
nelegálních drog a psychoaktivních léků."