Bezvýchodná situace
Kate
Dobrý den,
Žijeme spolu s přítelem asi 10 let, celou dobu na pervitinu.. Máme dvou a půl leté dítě. Bezproblémové, šikovné, zdravé dítě. O to víc mě trápí, že si toho on neváží a hledá problémy kde nejsou. Nevím do jaké míry může za jeho chování to P.. Ale co se malý narodil, tak jediné, co dovede, je se hádat, neustále mi něco vyčítat atd. Je jak zaseklá deska. Magor. Psychicky už přestávám to jeho extrémní chování kdy je jednou despotický, pak ubrečený a celou dobu jak studený psí čumák zvládat. Mám ho dost. Cítím, že s malým by nám bylo nejlíp bez něj. Mám kvůli němu výčitky a je mi líto v čem musí vyrůstat😞😞 jak mám ale zvládnout odejít? Kam bych šla? On ví, že jsem na něm závislá, co se týká P a částečně i finančně.. Jak to jeden den nemam jsem totálně k ničemu a jen bych spala. Jak mám zvládnout postavit se na vlastní nohy? Zbavit se závislosti ze dne na den? Protože když jsem otěhotněla, taky jsem bez toho vydržela. No jenomže i kdybych s tím přestala a odešla, on bude vídat malého a já to po něm budu zase chtít…Jsem v pasti.. Myslela jsem už i na nejhorší.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Kate,
situace, kterou popisujete, je těžká.
Mluvíte o svém vlastním užívání pervitinu, o tom, že váš přítel užívá pervitin, o tom, že spolu vychováváte malého syna, na kterém vám velmi záleží, o únavě ze vztahu s partnerem, který místo toho, aby byl oporou a pomáhal, fungoval, neustále vám něco vyčítá. Jste na něm závislá finančně, i pokud jde o pervitin. Umíte si představit neužívat, ale nejspíš je to hodně těžké, pokud byste minimálně na několik dní odpadla a potřebovala odpočinek a nabírat sílu. Zároveň i pak bude těžké ustát věčné dohady s partnerem, který užívá. Je to prostě jeden velký zacuchanec, ze kterého teď moc nevidíte cestu ven. A asi i to je důvod, proč jste dokonce uvažovala o nejhorším.
Kate, já bych vám navrhla se v téhle chvíli obrátit na kolegyni Ilonu Preslovou. Specializuje se na rodiny, kde rodiče užívají drogy, nebo mají za sebou něco takového. Vyzná se v systému podpory, léčby, ví i rizika, která se s tím vším pojí. Ví, jak může vypadat reakce ospodu, ale také s nimi umí jednat. Často pracuje s maminkami, které se bojí, že jakmile se úřady doví o jejich závislosti, bude zle a mají strach, že o děti přijdou. I proto je zvyklá na to, že se na ni obrací rodiče anonymně. Ideální je zavolat si a domluvit se na podrobnostech. A pokud by vám byla dobře dostupná Praha, mohly byste se potkat i osobně a probrat vše podrobněji. Co myslíte?
Kontakt na Centrum komplexní péče o dítě a rodinu zde.
Centrum komplexní péče o dítě a rodinu
Praha 7, Šternberkova ul. - vchod Janovského 24, Praha 7
+420 702 036 237, +420 602 445 843
preslova@sananim.cz, novotna@sananim.cz
S pozdravem a přáním hodně sil,
Gabriela Minařík.