syn a droga
Bob
Dobrý den,
máme syna 34 let. Nějaký čas bere pervitin a od nás si půjčuje pravidelně 1 tis. korun na jídlo, auto atd. Jak se k tomu máme postavit. Půjčovat mu nadále, odmítnout, podotýkám, že má posléze záchvaty agresivity, už nás i napadl, rozbíjí věci atd. Podotýkám v momentu, když odmítneme. K dnešnímu dni vytvořil dluh na počítačových hrách cca 500 tis. Kč a není schopen to nijak řešit. Má zadržené auto, kde denně narůstá dluh za uskladnění a kde má klíče od svého bytu, práce a není ochoten s tím nic dělat. V zásadě pouze slibuje,nicméně to je vše. Do léčebny nechce jít, protože to prý zvládne sám, ale nezvládá to. Stále ještě pracuje, vypere, ale na jeho fyzickém zevnějšku se to začíná objevovat, jak jsem zde nalezl, začíná mít problémy se zuby apod. Nevíme, co máme dělat a jak dál pokračovat. Rádi bychom mu pomohli, ale opakuji, nevíme jak. Děkuji.

Odpověděl: Hana Skořepová
Bobe,
předem děkujeme za Vaši důvěru, s jakou se na nás obracíte. Máte opravdu nelehkou situaci. V první řadě byste měli chránit sebe a také nezletilého vnuka, kdy jste všichni ohroženi jednáním syna. A je opravdu náročné se uchránit před agresivním chováním syna. Finanční podporou se situace pro Vás nezmění. Neřeší se zadlužování a pokračování v užívání drog a tím zhoršování situace. Syn je pod vlivem drog a tomu uzpůsobuje svůj život bez ohledu na své blízké. Dokud nebude chtít abstinovat, Vy s tím nic neuděláte.
Doporučovala bych Vám se poradit osobně s odborníky, kde byste probrali další kroky. Určitě nebuďte na to sami a nevystavujte se zbytečně tlaku od syna. Můžete využít poradenství v Poradně pro rodinu a osoby blízké. Je vhodné se předem telefonicky domluvit na tel. 284 824 234 nebo na mobilu 730 268 527. Pokud nejste z Prahy, můžete napsat opětovně na poradnu a dáme Vám kontakt nebo Vám ho mohou dát kolegové z Poradny pro rodinu. Držím palce, ať najdete důvěru a odvahu k řešení.
Za poradnu
HS