Alkohol
Cada
Dobrý den. Chci se zeptat.. jsem alkoholik ale uz 4 dny nepiju pivo. Vím že je to zatím málo dní. Ale když mám chuť nebo pocit velký si dát to pivo. Ale místo toho si koupím birell, tak chuť potlačim a chuť na pivo není. Nemám pak potřebu si to pivo kupovat. Pil jsem hodně, cca třeba 6 piv denně. Ale s birelem jedno. Jenom když je chuť na pivo. Přijde mě že jsem to díky tomu omezil alkohol úplně. Ale je tam ten birell. Je to dobré takhle vyměnit za ten birell? Když si normální pivo nedám. A jenom tohle. Snažím se to dost držet. A hlavně už mám tvrdou vůli a chci si jít za tím. Díky za odpověď..
PS. Dá se zjistit po užití birellu v testech na moc přítomnost alkoholu? Děkuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Cado,
píšete, že nepijete pivo už několik dní - jestli dobře počítám, dnes by to byl týden ... je to tak? Držíte se?
Sám se označujete za alkoholika, který běžně vypil 6 piv denně. Nyní nepijete a ptáte se, zda je v pořádku, že po vysazení alkoholického piva, pijete 1 Birrel denně.
Diagnoza alkoholismu je složitější. Nevychází se u ní pouze z množství vypitého alkoholu za den, byť je to důležitá položka. Netuším, jak na tom s alkoholem jste, ani co všechno máte za sebou. Ale chápu to tak, že sám považujete množství piv, které jste za den vypil, za problematické. A to je důvod, proč jste se rozhodl s tím něco dělat. K tomu nejde než gratulovat! Přiznal jste si problém ... a to není jen tak, ráda bych to proto aspoň tady nějak podtrhla. A krom toho, jste se rozhodl pivo zcela vysadit! A pár dní se vám to už daří. To je velká věc!
A pak se můžeme bavit o pití Birrelu - Birrel není pivo, které neobsahuje žádný alkohol, nějaké minimální množství alkoholu tam přeci jen je, navíc hodně připomíná klasické pivo ... pokud jde o chuť a hořkost, nebo také o láhev, název. Mezi lidmi, kteří se rozhodli alkohol nepít (resp. mezi těmi, kteří prošli protialkoholní léčbou a dostali skutečně diagnozu alkoholismu) jsou tací, kteří by Birrel nepili právě z těchto důvodů. Z podobných důvodů neužívají některé léky (kapky, ve kterých je alkohol) nebo nejedí cukroví a sladkosti (rumové pralinky, hnízka, nic, kde je vaječný koňak) a jiné věci, kde je cokoli, co i jen připomíná alkohol (např.rumová esence v margotce).
Vy říkáte, že se vám daří pít jeden Birrel denně a vysadil jste veškerý ostatní alkohol - pochopila jsem to dobře? Nepijete tedy žádné pivo, víno, tvrdý alkohol ... neužíváte ani léky, nebo nějaké jiné návykové látky, marihuanu či cokoli podobného? Je to tak?
Píšete, že je situace čerstvá, zatím jde o pár dní, první týden. Máte důvod, proč na sebe být pyšný! Pokud vám to takhle bude fungovat, není na tom nic špatného.
Snad tedy alespoň takto.
A kdybyste se chtěl ozvat, dát vědět, jak se situace vyvíjí, budu ráda.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.