Může piko zůstat v nose?
Tralal
Dobrý den,
je možné, že se nějak může pervitin při šnupání usazování v dutinách? Poslední dobou mi přijde, že mi jakoby nepropadne do krku a když, tak hrozné málo. Je to možné? Děkuji.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
při aplikaci šňupáním dochází k hlavnímu vstřebání látky právě na nosní sliznici. Může se stát, že vnímáte nějaký efekt i v hrtanu nebo průdušnici, nicméně nástup účinku je zprostředkováním primárně právě skrz nosní sliznici.
Změna, kterou popisujete, může být čistě pocitová - pervitin je stimulant, a součástí jeho účinku je i to, že se lidé více sledují, na některé věci se tak mohou více zaměřovat a více je analyzovat. Možná také poslední dobou šňupete trochu jinak a daří se vám intenzivně pervitin nasát právě do nosních dutit. Stejně tak je možné, že u vás došlo k nějaké změně průchodnosti dýchacích cest - důvodem může být samotná aplikace, která je spojována s možností poškození nosní sliznice, nebo třeba i něco tak obyčejného jako je nachlazení a otok nosní sliznice, který znemožní nebo ovlivní průchod do dalších dýchacích cest.
Snad tedy alespoň takto.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.