Kratom
Ondřej
Dobrý den, už třetí den po roce pití kratomu abstinuji od kratomu, mam doma xanax, tak ten beru na zmírnění abstinenčních příznaků a opravdu pomáhá. Nicméně stala se mi nehoda, vyhodil jsem si rameno a zlomil jsem si ramenní hlavici. Dostal jsem na předpis tramal. Věc, které se bojím, je, že když si dám tramal, tak se mi vrátí abstinenční příznaky z kratomu(které vlastně ještě neskončily), protože jestli to chápu správně, tak se kratom ve větších dávkách taky váže na opioidní receptory.
Děkuji za odpověď předem. Hezký den

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Ondřeji,
děkujeme za dotaz a omlouvám se za zpoždění odpovědi. Nevím, zda je stále pro Vás důležitá, dle vývoje situace. Máte pravdu Tramal se váže stejně jako kratom na opioidní receptory a tedy má stejný efekt a udržuje Váš organismus nadále pod vlivem opiodů. Tím se tedy abstinenční příznaky oddálí a až budete vysazovat Tramal tak zřejmě nějaké proběhnou. Lékař by Vám měl dle průběhu léčby napsat vysazování Tramalu. Jen bych upozornila na riziko kombinace Tramalu a kratomu, kdy jsou to obě tlumivé látky se sedativním účinkem ovlivňující dechové centrum a srdeční činnost. Snad tyto informace postačují, případně se ozvěte opět.
Za Drogovou poradnu
HS