Jak prestat pít?
Johana
Dobrý den, potřebovala bych poradit. Bude to asi úsměvné, jsem studentka adiktologie a měla bych si asi umět pomoci sama. K věci- ve svém životě jsem prožila trauma, byla jsem oběti domácího násilí. Nevim, zda to má nějaký vliv. Vždycky jsem tihla k alkoholu a drogám. Tvrde drogy neberu už 4 roky, nikdy jsem na nich nebyla závislá, spíše to bylo na akcích a nebyl problém prestat. Alkohol je horsi. Jednou jsem 7 měsíců abstinovala, ale pak přišel rozchod a jsem tam kde jsem. Nechci se litovat nebo vymlouvat, ale mám toho opravdu hodně. Jak jsem psala, studuju adiktologii, dalkove, teď jsem ve tretaku. Určitě mi dáte za pravdu, ze to studium je náročné. Do toho mám samozřejmě práci, pracuju krátký dlouhý týden, v restauraci dvanactky, je to náročné. Bydlim sama v bytě, za který platím 19 tisíc měsíčně. Volno skoro nikdy nemam. Když ano, tak dělám věci do školy nebo jsem ve škole. Jsem neustále ve stresu, abych udelala zkoušky, abych vydělala dost peněz. alkohol je pro mě únik, problém ale je, ze když začnu pít, neumim prestat. Neumim si dat skleničku a říct dost. Já se proste opiju. Piju skoro každý večer. Musím říct, ze přes den nikdy ani mě to nenapadne, přes den plnim povinnosti na 100%.. ale večer proste přijdu a jsem úplně vycerpana a začnu pít. Tvrdý nepiju, piju víno a to dam klidne láhev. Nebo pivo 3-4 plechovky. Začíná mě to stvat, omezovat, ráno jsem unavená a mám z toho vycitky. Di toho kvůli tomu traumatu beru ještě antidepresiva. Když jsem tenkrát přestala pít, bylo to těžké, ale teď mi přijde, ze jsem spadla někam, z čeho se mi jde tezko ven. Bojím se. Chci ale prestat sama, maximálně nějaká ambulance, do léčebny nechci, nemyslím si, ze je to úplně nutne a ani si to nemohu dovolit, musím pracovat a mám spoustu povinnosti. Můžete mi prosím poradit co mám dělat? Jsem z toho nešťastná … dekuju moc

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Johano,
díky za sdílení.
Na jednoho člověka toho máte k řešení až až, jste pod enormním tlakem (škola, práce, finance, trauma z dětství), takže Váš mozek hledá únik.
To, že si hledáte pomoc, není úsměvné, i když jste z oboru - naopak. Pomáhat druhým je jedna věc, ale pomáhat sobě je vždy těžší. I my odborníci někdy potřebujeme podporu a určitě to není selhání, ale součást procesu. Uvědomit si, že s pitím máte problém, stojí taky dost sil a chce to značnou dávku odvahy, kterou jste projevila. Už to je dobrý první krok.
Myslím, že by pro Vás bylo nejlepší vyhledat ambulantní léčbu. Nemusíte se se vším prát sama, není slabost říct si o pomoc. Napište, odkud jste, nebo větší město ve Vašem okolí, ráda Vám najdu kolegu z oboru, který Vám na Vaší cestě k abstinenci pomůže.
Držím Vám palce, dejte vědět.
Markéta