drogový test
Ivana
Dobrý den, u klientky sem na její žádost provedla test na drogy, objevily se dvě čárky. Po návratu do kanceláře chci test znehodnotit a zjišťuji, že na testu je jen jedna čárka. Můžete mi poradit, zda mám brát za relevantní zjištění hned po nabrání testu, nebo zjištění o 3 hodinách? děkuji Iva

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Ivo,
díky za Váš dotaz.
Výsledek testu na drogy by měl být odečten v časovém rozmezí uvedeném v návodu testu, obvykle do 5-10 minut po aplikaci vzorku.
Pokud se po třech hodinách ukázala jen jedna čárka, může jít o falešnou změnu výsledku vlivem vysychání testu nebo chemických procesů, což je poměrně častý jev u tohoto typu testů. Proto byste měla považovat za platný výsledek ten, který se objevil v předepsaném časovém intervalu po provedení testu - tedy dvě čárky (negativní výsledek).
Pokud byste měla pochybnosti, doporučuji test zopakovat s novým vzorkem, nebo zvolit jinou metodu testování.
Pokud byste potřebovala ještě něco doplnit, určitě se na nás obraťte.
Markéta