Drogy a zdravy
Johny
Jak můžu svoje tělo dát do úplného normálu po užívání drog? skončil jsem s tím ale mám strach z fyzickýho zdravý a že jsem si vzal celý život když jsem se ho snažil tím po nějakém čase ukončit ovšem teď bych chtěl aby bylo vše jak má jestli to tedy ještě de..

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Johny,
díky za Váš dotaz.
Je super, že jste se rozhodl abstinovat, gratuluji je to velké rozhodnutí.
Určitě je fajn podívat se i na to, jak to vypadá s Vaším fyzickým zdravím, přesně jak píšete. Bylo by dobré, kdybyste zašel k Vašemu praktickému lékaři a domluvil si preventivní prohlídku. Součástí jsou odběry krve/moči, měření tlaku, EKG a potom specializované vyšetření dle věku. Když se mu svěříte s Vaší situací, třeba Vás pošle ještě na jiné specializované vyšetření.
Vy sám se můžete zaměřit na kvalitní a vyváženou stravu, dostatek tekutin, doplnit vitamíny a minerály (hořčík, vit C a E, B- komplex, omega 3). Pomalu také začít s lehkým pohybem (procházky, běh nebo něco co Vás bude bavit). Držet spánkový režim.
Co se týče psychického stavu:
Pokud jste užíval delší dobu, může chvíli trvat, než se psychika stabilizuje. Můžete vyzkoušet některou z forem psychoterapie.
Někteří klienti, kteří abstinují občas popisují vznik úzkosti, deprese nebo výkyvy nálad - to je normální fáze uzdravování, ale pokud jsou silné - tj. obtěžují Vás při běžném fungování, máte díky nim větší chutě, neváhejte vyhledat péči lékaře.
Pokud bych mohla ještě něco doplnit nebo jste chtěl dát vědět jak se daří, určitě napište.
Držím palce, Markéta