Anopyrin
Didy
Dobrý deň, zaujíma ma, či je možné si dávať po injekčnom užití pervitínu mimo žilu, liek Anopyrin, preventívne, či by to mohlo znížiť riziko abcesu, ďakujem za odpoveď, Didy

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Didy,
díky za Váš dotaz.
Chápu, že se snažíte minimalizovat rizika spojená s injekčním užíváním ale anopyrin Vám v tomto směru (preventivní užití po aplikaci mimo žílu) moc nepomůže.
Anopyrin je hlavně protizánětlivý a protisrážlivý lék, takže může trochu snížit riziko vzniku krevních sraženin, ale nezabrání vzniku abscesu ani infekce.
Důležité je abyste i po špatném vpichu nadále dodržela zásady bezpečného užívání.
Minimalizovat vpichy mimo žílu (kvaltní škrtidlo, péče o vpichy..), střídat místa vpichu, dbát na hygienu.
Ale hlavně zvážit jiný způsob užívání např. kapsle.
Zkuste se pozeptat v kontaktním centru. Kolegové s Vámi proberou konkrétní strategie užívání dle stavu Vašich žil atd.
Pokud byste chtěla ještě něco doplnit, určitě se ozvěte.
Markéta