Toxická psychóza?
Lenka
Ahoj,
Chtěla bych se zeptat jestli to co jsem zažila byla toxická psychóza. Před 4mi týdny jsem byla s přítelem. Ja jela druhý den a on ale usnul a ja to nedovedla. Rozhodla sem si jeste střelit ale to parno bylo divný, a ja se nedovedla trefit do žíly, pak se mi to povedlo a bylo fajn ale pak se mi začaly dít divný věci. Viděla sem jak čas šel pozpátku a já začala slyšet hlasy a viděla sem věci, divný věci… byla sem opravdu k smrti vyděšena.. bylo to jako bych byla ve dvou světech.. jeden kdy se to dít nemohlo a druhy kde se dělo to nejhorší… trvalo to asi den, pak jsem usnula a spala skoro 5 dnu. Mam porad trochu strach, nevím proč… byla to psychóza?

Odpověděl: Hana Skořepová
Zdravím Lenko,
děkujeme za dotaz. To, co popisujete může být toxická psychóza nebo přechodný amentní stav v důsledku, jak píšete, nevyspání a dlouhodobého špatného životního stylu.
Toxická psychóza je podobná schizofrenii či psychotické poruše, projevuje se hlavně nejasným odlišením reality od fantazií, nepříjemnými paranoidními stavy, halucinacemi, někdy i pocitem rozdvojení osobnosti. Při závažnějším průběhu toxické psychózy může být jedinec nebezpečný sobě i ostatním a v tom případě bývá nezbytná jeho hospitalizace na psychiatrii. Toxická psychóza odeznívá většinou spontánně - uvádí se, že by měla vymizet do 2-3 týdnů po posledním užití drogy -, bez potřeby medikace, je však často potřebná psychoterapeutická nebo poradenská pomoc. Pokud stavy trvají i po měsíci, je důvodné podezření, že se toxická psychóza vyvinula v trvalejší psychotické onemocnění. Pokud nepříjemné psychické stavy přetrvávají je potřeba vyhledat odbornou pomoc- psychiatra; adiktologické služby; Kontaktní centrum, kde Vám mohou pomoci sehnat danou péči atd.
Každopádně bych byla opatrná. Pokud se Vám takové pocity opakují, může se to v blízké době rozjet do pořádné psychózy, která Vás pak nejspíš dovede až na psychiatrii. Doporučení je omezit či přestat užívat drogy, odpočinout si. Psychózu prostě udržují drogy a pervitin je k tomu obzvlášť náchylný.
Za Drogovou poradnu
HS