Nevědomé požití drogy-řízení
Lauki
Dobrý den, jdu za Vámi s dotazem.
Vcera jsem byla u známého na kávě, zdržela jsem se tam a došel mi v cigaretě liquid.
Znamy také kouři elektronickou cigaretu a na stole mel jeden, tak jsem si cigaretu doplnila. Kdyz jsem pak jela domů, zastavila mě policie a provedla testy na drogy, které jsem ochotně podstoupila. Test byl k mému překvapení pozitivní. Protoze jsem si ale jistá, ze jsem si nic nedala, požádala jsem o krevni testy. Když jsem tuto zkušenost volala známému, nejdříve se zeptal, jakou náplň jsem do cigarety nalila a poté se přiznal, že v této má namíchaný pervitin a kouři to přes cigaretu.
Tedy za prvé mám strach, jak krevní test dopadne (nedokážu říct, kolikrát jsem si potáhla ze své cigarety) a za druhé nevim, co v případě pozitivity krve dělat.
Známy by chtěl na policii doznat, jak to bylo a tuto situaci objasnit… ovšem mam strach, že o řidičák přijdu. Jsem na aute závislá, mam dvě malé děti a žiji s nimi na samotě, kde auto bytostně potřebujeme.
Máte s nevědomým užitím zkušenost?
Dekuji

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Lauki,
díky za sdílení.
Pokud jste byla zastavena chvíli po tom, co jste pervitin užila, je pravděpodobné, že i krevní testy budou pozitivní. Netroufám si odhadovat jaká hladina bude v krvi přítomna.
Ohledně právní problematiky týkající se případného odebrání řidičského průkazu nebo nevědomém užití -odkázala bych Vás na právní poradnu, která se zabývá přesně tím, co potřebujete. Mají webovou poradnu, funguje na podobném principu jako naše poradna. Případně je možné navštívit osobně nebo zavolat.
Právní poradna APAS - Asociace poskytovatelů adiktologických služeb, z.s.
Hartigova (dříve Koněvova) 1929/95
130 00 Praha 3 - Žižkov
tel.: 222 582 932
mobil: 736 760 701
E-mail: info@pravniporadna.org
odkaz na webovou poradnu: https://www.pravniporadna.org/webova-poradna/
Pokud bych mohla ještě něco doplnit, určitě se ozvěte.
Markéta