Trittico a marihuana/alkohol
Petr
Dobrý den, od doktorky jsem dostal předepsané trittico na sklidnění. Poslední dobou mám hodně stresu z práce a příležitostně stavy úzkosti (jednou za kvartál pár dní). Nicméně jsem uživatel marihuany téměř na denní bázi již 15 let, ale určitě bych dokázal snížit četnost. Aktuálně dva týdny neužívám bez nějakých zásadních projevů závislosti. Alkohol piji příležitostně, někdy několik piv (max dvakrát do měsíce), výjimečně ve větším množství (oslavy, pobyt ve vinném sklípku apod.). Má otázka zní, zda je nebezpečné užívat trittico a marihuanu a případně výjimečně pít větší množství alkoholu? Zvažuji spíše v kritických momentech užití neurolu s tím, že budu během užívání plně abstinovat, než dlouhodobou léčbu tritticem. Samozřejmě s rozumem, nechci si způsobit závislost na neurol. Děkuji za vyjádření.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Petře,
velmi se omlouvám za zpoždění odpovědi. A k Vašemu dotazu. Již si správně odpovídáte na svůj dotaz. Trittico spolu s alkoholem nebo marihuanou bych Vám nedoporučila užívat. Trazodon, účinná látka obsažená v Tritticu, zvyšuje sedativní účinek alkoholu. U kombinace medikace s marihuanou se mohou i dostavit nebo zvýšit nepříjemné stavy. Byla bych tedy opatrná na veškeré kombinace léků a alkoholu a marihuany. Každý člověk může reagovat odlišně a také závisí i na dané situaci dle okolností zátěže, stresu, časovém rozpětí, vnímavosti organismu. Nevím, co označujete za kritické momenty, při kterých si chcete vzít Neurol? Samozřejmě ze své pozice nemohu doporučovat ani užití Neurolu, ale pokud už budete muset řešit situaci takto, tak s veškerou opatrností k sobě.
Za Drogovou poradnu
HS