Léčení
Veronika
Dobrý den
Přítel je nucen abstinovat nebo by šel na 2 až 10 let do vězení.
Už je to měsíc,drží se doma do prace chodí a z práce hned domů.
Jenže poslední týden jen leží,jí hodne,spí,nemluví teda jen semnou s dětmi komunikuje normalne.Dnes mě slovně urazel.Pravdou je,že už to sama nezvládám s ním.Chova se jako by se ho nic netýkalo ke všemu je laxni.Nevim jestli to může být abstak nebo si vyvolal deprese.Jsem ráda,že mu spadla klec,ale začínám mít strach,že tyhle stavy mu zůstanou.Myslela jsem,že když přestane brát pervitin a dostane se z toho,tak bude fajn,jako když byl čistý.Pervitin bral cca 11let a jen ho kouřil.Posledni dobu nevím jak dlouho ale bral každý den.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Veroniko,
díky za Vaše sdílení.
Situace, kterou popisujete pro Vás musí být velmi náročná. Je pravděpodobné, že stavy, které popisujete u Vašeho partnera, souvisí s abstinováním. Jak dlouho tyhle stavy mohou trvat neuším. U každého odvykání probíhá jinak. Dochází někam do adiktologické péče? Myslím, že by to bylo vhodné, vzhledem k historii jeho užívání a současným potížím. Také by to mohlo pomoct, připřípadném soudním procesu.
Také si myslím, že byste si podporu v této nelehké situaci zasloužila především Vy. Povinností na Vás leží více než dost. Existují poradny pro blízké lidí, kteří jsou ohrožení závislostí. Kolegové poskytují poradenství právě v takových situacích, které popisujete.
Napište, odkud jste a najdeme Vám odpovídající zařízení. Pokud by partner neměl adiktologickou péči, můžeme najít něco i pro něj.
Dejte vědět. Držím palce a držte se.
Markéta