Projekt o drogách do školy
Nevím
Dobrý den,
Ve škole máme dělat projekt o drogové závislosti my si vybrali léčbu. Potřebovala bych pomoc protože když jsem hledala na internetu všude byli jiné odpovědi.
1. Jak probíhá léčba drogově závislých
2. Kolik uživatelů se v ČR vyléčí, zemře nebo začne být zavislých
3. Kdo pomáhá drogově závislým

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
na každou z otázek by se dalo reagovat velmi podrobně a obsáhle, ale asi tušíte, že tato poradna je určena především lidem, kteří potřebuji v první řadě pomoci a přece jen, je to Vaše práce do školy...
1.       Dnes již je několik možností, forma může být ambulantní formou, stacionární formou a také pobytovou (můžete se mrknout na naše stránky www.sananim.cz a podívat se na jednotlivá zařízení, jaké poskytují služby a jak léčba probíhá):
Adiktologická ambulance: https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ambulance/
Denní stacionář: https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/stacionar/
Terapeutické komunity: https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/karlov/
nebo https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/nemcice/
2.       Doporučuji prostudovat web Národního monitorovacího střediska pro drogy a závislosti: www.drogy-info.cz
3.       Většinou jde o multidisciplinární týmy, to znamená, že tým je tvořen různými profesemi (psychiatr, psycholog, sociální pracovník, psychoterapeut, arteterapeut, zdravotní sestry, pracovní terapeut, speciální pedagog apod.)...
Přeji hodně studijních úspěchů!
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová