Drogy
Timea
Mám podezření, že manžel opět bere drogy, konkrétně pervitin. Již před 3 lety jsme tento problém řešili. Byl i hospitalizovaný. Myslela jsem si, že už bude klid. Sice mi nyní tvrdí, že nic nebere, ale jeho chování je divné. Více pije pivo - myslím si, že proto aby zamaskoval, že je zfetovaný. Myslím si, že lže, když tvrdí, že nic nebere. Když se ho na to přímo zeptám, otočí to proti mě, že pořád něco mám, že ho nenechám žít atd. Nevím, jak ho přimět, aby se přiznal, protože to sama nepoznám kdy si pervitin vzal. Pozoruji třeba větší hovornost, na očích to nepoznám až potom třeba se mi zdá divné, že 2-3 dny jen leží, v noci chrápe a mluví (řve) ze spaní. Zdá se mu, že v noci někdo mluví, nebo chodí venku, i když tam nikdo není. Ale nelze mu vysvětlit, že se mu to jen zdá. To se spíše naštve. O víkendu byl hodně opilý a slyšela jsem jak telefonuje a říká někomu, že doma nic nemá, že tam teď jede s námi všemi. Ať něco nachystají. Vím, že mi lhal, že si pro nějaké drogy jel. Mi řekl, že tam měl kšeft. Jsem si jistá, že lhal. Já už tak žít nechci, potřebuji poradit, jak přimět manžela aby s tím nadobro přestal. Má přece malou dceru, rodinu, zodpovědnost. Přijde mi ale, že jde vše stranou, myslí na jen na to jak si užívat. A jak není sjetý, tak jen leží a stěžuje si, že ho všechno bolí. A to v případě opojení drogou není. Vůbec si nestěžuje na bolest.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Timea,
děkujeme za Váš dotaz. Z toho, co popisujete nejste v jednoduché situaci. Bohužel takto na dálku nejsme schopni Vám adekvátně pomoci řešit Vaši situaci. Bylo by vhodné se obrátit na odborné poradenské služby pro blízké osoby. V osobním kontaktu budete mít více prostoru probrat vše, co je třeba a poradit se, jaké další vhodné kroky můžete případně zvolit. Víte, kam se můžete obrátit? Stačí, když napíšete větší město, odkud jste a zašleme Vám vhodné kontakty.
Byla by to pro Vás cesta? Není nad osobní kontakt a podporu. Nemusíte být na tuto situaci sama! Podporu si určitě zasloužíte.
Zde naleznete nějaké základní informace: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Přeji vše dobré a mnoho sil! Určitě napište, pokud budete potřebovat případně i jak se situace vyvíjí.
S pozdravem,
Nikol Spůrová