Závislost na stavech
Reptilian
Zdravím, potýkám se s takovým větším problémem. Beru pravidelně drogy už 6 let a začal jsem v hodně brzkém věku to je mích 14 skoro 15. S naprostou jistotou mohu říct, že vrchol mého feťáctví bylo v 17-18 kdy jsem na tom nebyl dobře ze všech stránek. Prostě těžká smažka. Alkohol, Tráva, cigarety, prášky Pervitin,opiaty,mdma,... řekl bych vše co se dá sehnat. Nevypadalo to semnou vůbec dobře a budoucnost jsem viděl na ulici nebo v hrobě. Postupem času jsem se z toho uvědomil, řekl bych silná sebereflexe. V "konečným" výsledků, se vážně špatně nemám. Pracuji v zahraničí, v práci se mi daří, mám bydlení auto prostě vše co potřebuji. Jenže nedovedu si život představit bez drog. Nejsem závislej na žádné droze. Týden bez alkoholu zvládnu levou zadní a pravidelně neužívám žádnou látku. Ale nemám alkohol, mám trávu, není ani jedno letím do obchodu pro cigára. Nebo namíchal kratom či silnou kávu si uvařím, nebo kvalitní zelený sypaný čaje. Prostě ať mám změněné stav vědomí a co nejdál od reality. Co se týče práce. Dokážu bezproblémů pracovat střízlivej. Jenže v momentě jak nepracuji a nemám v sobě nic. Začínají absťáky. Nervozita,stres, není mi dobře furt přemýšlím kde co bych si dal. Jakékoli jiné aktivity mě bez těch drog nebaví. A bohužel pár dní bez jakékoli drogy je pro mě momentálně nepředstavitelné. Kdybych mohl kouřit marihuanu což můžu, nic mi v tom nebrání ani peníze. Ale nechci protože jsem za den vyhulil i přes 3 g. A potřebuji od ní pauzu. Tak se s tímhle mixováním z jedneho stavu do druhého hodně snížila. Vlastně proč to tu píšu?
Chci poradit, co by se v takové situaci dalo dělat. Tím chci říct drogy rozhodně úplně opouštět nechci. Protože i tak mi to něco dává. Chtěl bych je omezit, zatnout se a dát si úplný detox ? Nebylo by to pro můj systém celkem katastrofa ze začátku ? Jak jsem psal jsem v zahraničí a jsem tu více méně sám což tomu taky moc nepřispívá abych se na to vykašlal. Momentálně nejtvrdší drogy co teď beru je alkohol a cigarety které pravidelně nekouřím. Ale když je mám zkouřím i 4 za sebou a pak na 2 měsíce bez krabičky.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Reptilian,
děkujeme za Váš dotaz. Píšete, že několik let užíváte drogy. Aktuálně nejvíce alkohol a cigarety. Jestli správně chápu, je pro Vás obtížné fungovat ve volném čase bez drog či změněného stavu vědomí. Bylo by ideální se objednat na nějaké poradenství a celou situaci probrat osobně. Možnosti této poradny jsou bohužel omezené. Možná by Vám pomohla nějaká psychoterapeutická podpora. V rámci terapie se můžete pokusit hledat nějaký jiný smysl v životě, posílit motivaci a hledat zdroje. Nevím, jaké máte možnosti v zahraničí. Aktuálně velká spousta terapeutů pracuje i v online prostoru, stačí, když trochu zapátráte po internetu. Případně Vám můžeme doporučit nějaké kontakty. Bylo by to pro Vás přijatelná cesta?
Stačí takto?
Přeji Vám vše dobré!
S pozdravem,
Nikol Spůrová