Palladone
Jerry
Dobrý den, prosím, mám na Vás dotaz. A prosbu. Je to už několik let, co jsem po úraze na lyžích užíval vyšší dávky tramadolu na bolest. Většinou jsem nepřekračoval 600 mg za den. Bolesti polevily ale ještě dlouhou dobu mi lékař psal recepty. Když jsem byl jednou upřímný o dávce Tralgitu - 3 krát 200 mg denně, napsal mi náplast Transtec 52 mcg spolu se Sevredolem na průlomovou bolest a případné zvládnutí abstinečních příznaků po přechodu z tramalu, s tím, že Sevredol vysnižuji a snížím i dávku náplasti postupně na nulu. Ono to moc nevyšlo. Chvíli jsem byl na sbstituci metadonem v dávce až 16 ml. Bohužel jsem se dostal k léky Palladone a po opakovaných pozitivních močích jsem byl z programu vyloučen. Nyní užívám 8 mg tablety hydromorfonu v dávce asi 10 tablet denně. K tomu mám předepsané i tramalové kapky. Asi to není běžné, ale dělám staniční "SESTRU" v jedné nemocnici. A mám přístup k lékům. Poslední dva měsíce krom hydromofronu užívám každý večer fentanyl iv v dávce 400 mcg. Na substituci metadonem se nedostanu. Suboxone mi nepomáhá.. a to jsem čekal i 4 dny před nasazením. Palladone jsem snížil na 32 mg denně. Fentanyl mi zůstal a přibyl Diazepam v dávce 30 až 60 mg denně. BZD dokážu vysadit z fleku. Tam oproblém ještě není. Ale nevím, jak snížit opiáty. Odebral jsem 5 tablet Palladonu ale dál nemohu. Nejde to. Nemůžete mi poradit, jak vysazovat? V záloze mám nemalé množství kodeinu, injekčního tramadolu a mnoho dalších léků, otázka zní... jak bezpečně a relatvině bezbolestně vysadit Palladone? Klidně budu brát unobu slabé opiody ale nerad bych zůstal mezi hydromofronem a fentanylem.
Děkuji předem

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Jerry,
omlouvám se za pozdější odpověď. Máte toho dost za sebou ohledně zkušeností s opiátovými preparáty a bohužel asi není ani dobré, že k nim máte tak snadný přístup. Takto na dálku je obtížné doporučovat  vysazovací schéma bez znalosti Vašeho stavu a možné další kontroly a spolupráce.Také kombinace vícero medikace se závislostním potenciálem a v nemalé míře je riziková a z naší strany by to bylo velmi nezodpovědné něco od stolu radit. Doporučovala bych Vám tedy konzultovat jednotlivé kroky osobně s lékařem nebo podstoupit detoxifikaci ve zdravotnickém zařízení, kde mohou hned reagovat na komplikace ve zdravotním stavu. Chápu, že to není jednoduché ve Vaší situaci, ale v tuto chvíli asi je důležitější dát se dohromady, stopnout další užívání opiátových analgetik. Již jste na tom nějaké kroky ke změně udělal, ale teď je dobré se svěřit do rukou odborníků, ale ne takto vzdáleně
Zkuste o tom popřemýšlet. Pokud budete chtít kontakty, napište okres bydliště a můžeme Vám je poskytnout.
Za poradnu
HS