alkohol u bývalého feťáka
Scily
Dobrý den, můj přítel, x-let závislý na pervitinu, aktuálně užívá velmi zřídka marihuanu, si začal kompenzovat drogy alkoholem... ze začátku jsme to brali jako proces, ale aktuálně už pije i v práci (jde sice jen o cca 2 piva za práci), ale dojde z práce a pak vypije dalších 5 piv, někdy k tomu přidá whiski nebo rum. pije každý den... když se ho na to snažím upozornit, vždy skončíme u toho, že mi řekne, že je bývalý feťák a přece že není po alkoholu agresivní. Vím, že když nebude chtít, já s tím nic nezmůžu, ale nevím co mám dělat? Zda mu dát čas, nebo ho začít konfrontovat? netuším jak jednat, jen vím, že bych mu chtěla pomoci...

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
s největší pravděpodobností to vypadá, že partner zřejmě vyměnil primární drogu za drogu jinou, tvz. ,,přesmyk závislosti" (např. pervitin za alkohol).
Nemusí to nutně znamenat, že pije od rána do večera, ale pokud postupem času začne nadužívání alkoholu zasahovat do spokojenosti života obdobně jako dříve drogy, může to dovést k nemalým potížím. Od nepohody v rodinném a partnerském životě, přes zdravotní problémy až po například vyhazov z práce atd... Pokud není závislá osoba na primární droze dostatečně odléčena a na léčbu samotnou nenavazuje následná péče ve formě doléčování, bohužel se to může stát. Nelze to pak řešit jako problém alkoholu, ale jako závislost komplexně.
Asi by bylo rozumné o tom všem osobně pohovořit a mít tak více prostoru. U Vás se můžete obrátit na kolegy z organizace Podané ruce a využít poradenských služeb pro blízké osoby, níže kontakt.
https://podaneruce.cz/centra-sluzby/kontaktni-centrum-ve-znojme/
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová