těkavé látky a léky
Antonín
Dobrý den,
mám opět dotaz,tentokrát ohledně těkavých látek - v práci na dílně občas kolegové používají těkavá látky (ředidlo, aceton, líh, technický benzín...) např.k čištění materiálu. Občas je to trochu cítit,člověk to pár minut cítí,po čase to vyprchá. Vím,že to není žádná inhalace,ani žádné příznaky omámení nebo bolesti hlavy nemám. Ale navíc užívám léky na úzkost (Citalec,Dogmatil,Neurol,občas Stilnox na spaní),nemůže to mít nějaký negativní vliv na mozek - občasné cítění a současné užívání léků? Není to nějak zvlášť často,občas nějaký den,načaté nádoby necháváme zavřené ve skříni,tošku to tam cítit je,jak ale říkám,na sobě nic necítím,ani bolest hlavy. Vím,že asi všechno moc řeším,ale předem moc děkuji za odpověď.
Antonín

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Antoníne,
děkujeme za dotaz. Chápu Vaše obavy, ale pokud inhalaci výparů z ředidel a podobných látek nejste vystaven dlouhodobě a opakovně a píšete, že necítíte bolesti hlavy apod., tak by to nemělo mít vliv na mozek.
Při dlouhodobém vystavení by Vás to zřejmě v kombinaci s léky utlumovalo. A podobně by jako u lidí užívající těkavé látky mělo vliv na nervový systém, vážnému poškození neuronů a docházelo by k úbytku intelektu.  Určitě můžete pro svůj pocit bezpečí se snažit minimalizovat rizika tím, že budete v místnostech větrat, nebo se snažit být více mimo uzavřený prostor, kde se skladují přípravky ( pokud je to tedy možné) nebo nosit ochranné pomůcky (respirátor).
Snad tato odpověď stačí?
Za poradnu
HS