Antidepresiva a drogy
Jan
Zdravim, mám zkušenosti snad se všemi drogami, ale už dlooouho jsem čistý od všeho, jedine co tak beru SSRI antidepresiva na úzkosti a obcas si dam třeba pivko nebo vinko když někde jsem a zajima mě jestli je nebezpečné užití kratomu na antidepresiva ?? Kratom jsem dřív parkrat měl a přijde mi to jako fajn věc, pokud to teda člověk neprehani, jako to je asi se vsim :))) budu rad za případnou odpoved díky ;)))

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Jane,
děkujeme za dotaz a omlouvám se za pozdější odpověď. Kratom není zcela bezpečná látka. Obsahuje řadu psychoaktivních látek, tedy látek, které ovlivňují psychiku a mění lidské vnímání a zároveň vytváří fyzickou závislost.
Vzhledem k Vašim obtížím pro které berete medikaci, bych užívání nedoporučovala, protože to může zhoršit Váš stav. V případě podání (vyšších i nižších dávek) může nastat i tzv. serotoninový syndrom. Stav, který může vzniknout účinkem vysokých hladin serotoninu v organismu. Mezi projevy serotoninového syndromu patří různé změny chování, euforie, vzrušení, dezorientace. To se může ještě vystupňovat v další příznaky: únava, neklid, bolesti hlavy, závrať, svalový třes, zvýšené pocení, průjem, zrychlení srdeční činnosti, poruchy svalové koordinace, křeče, vysoká teplota, poruchy vědomí až bezvědomí.
Nemáte jistotu, že po každém užití to bude fajn. Záleží opravdu na všech okolnostech, proto zvažte další experimenty s užíváním kratomu.
Za Drogovou poradnu
HS