Testy
Tadyloco
Zdravím jde o to, že sem právě už podstoupil ústavní léčbu ale nikoliv kvůli pervitinu ale kvůli alkoholu a ted musím docházet každý 3 měsíce na ambulantní docházku. Netuším zda mi budou teda dělat testy na vše, nebo konkrétně jenom na alkohol. Jak dlouze je zpětně alkohol dohledatelnej v těle z jaterních testů?? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Tadyloco,
díky za dotaz.
Prokázat alkohol v krvi či moči lze pouze na základě toxikologického vyšetření.
V moči lze naříklad detekovat hodnoty ETG (etylglukuronid) - metabolit methylalkoholu, který je prokazatelný až 80 hodin po posledním užití alkoholu.
Také lze v krvi v rámci biochemického vyšetření zjiťovat karbohydrátdeficientní transferin, který může značit chronické užívání alkoholu. Není to však běžné vyšetření.
Nevím, jaké vyšetření jater máte na mysli. Při pravidelném či dlouhodobém užívání alkoholu mohou být zvýšené jaterní testy v krvi. Nelze z toho však stoprocentně vyvodit užívání alkoholu. Zvýšené jaterní testy mohou být projevem poškození jater či problémů s jejich funkcí. Stějně tak na ultrazvuku lze pozorovat změny na játrech, ale nelze z nich zjistit, zda se jedná o změny způsobené užíváním alkoholu. Alkohol však má na tyto změny významný vliv.
Stačí to takto?
S pozdravem,
Nikol Spůrová