nebezpečnost extáze
Mojma
"Myslíte, že droga extáze, pokud se bere opravdu jen jednou dvakrát za měsíc, je nějak nebezpečná člověku, který má 23 let, skvěle zařízený život tad. Mám dojem, že je lepší na ""pařbě"" zvolit tuto látku, než alkohol, který má v době konzumace víc nežádoucích účinků ( nevolnost, agresivita, hlučnost, ...). Chtěl bych srovnání právě s alkoholem. Děkuji!!"

Odpověděl: Martin Hulík
"To, že dáváte přednost E před alkoholem, je věc vašeho rozhodnutí, možná osobního vkusu. Obecně se nedá říct, že E je ""lepší"" než alkohol nebo naopak. Jestli je vám po alkoholu špatně a chováte se pak agresivně, chápu, že volíte jinou látku.
Ke snížení rizik při užívání extáze vám doporučuji: při tanci si dávat pravidelné pauzy (i když je to zrovna fakt rozjetý), při pauzách pít minerálku, nekupovat neznámé a nevyzkoušené tablety (i tak tam nebude jen E, ale spousta příměsí od neškodných až po potenciálně nebezpečné), nekombinovat s jinými drogami včetně alkoholu a marihuany, nezvyšovat frekvenci a dávkování. Nežádoucí důsledky se nemusejí projevit hned, ale třeba i po delší době, rizika můžete zmírnit jen částečně. Odpověď tedy zní: ano, extáze pro vás může být nebezpečná, i když jste dospělý, berete jí jednou měsíčně a máte se skvěle. "