Kokain
Anonym
Dobrý den,
Hledal jsem hodně velkou odvahu Vám napsat.
Již cca rok jsem beru kokain. Problém je to ze jsem tu drogu dotáhl domu a manželka bere také.
Chci se závislosti zbavit a začít žít opět normální život. Problém je že moje rizikové prostředí je doma. Jelikož doma s manželkou bereme. Chci být zdraví a normální a ne nemocný jak aktuálně jsem. Potrebaval bych poradit na jaké centrum se obrátit nejlépe s ambulantní pomocí...dříve jsem býval sportovec dokonce i maraton jsem ubehl. Kondice mi šla za ten rok dost dolů. Vím že vše je špatně a chci si pomoci. Nechci již takhle dále...co mohu od ambulantní pomoci očekávat? Je možné i nějaké léky který by mě bazeni pomohly překonat?
Moc děkuji za odpověď

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Anonyme,
prima, že jste sebral odvahu a napsal, doufám, že se nám podaří Vás správně nasměrovat.
To, že uvažujete o změně, je skvělý první krok. Jak sám píšete, změna v prostředí, kde berou i blízcí, je ale o to těžší. Z Vašeho dotazu také není jasné, jak to má Vaše manželka a jestli by Vás v abstinenci podpořila a přidala se k Vám. Pokud ne, byla by Vaše cesta k normálnímu životu o dost obtížnější. Při ambulantní léčbě se právě staví na tom, že prostředí, ve kterém se člověk pohybuje, je bezpečné a podporující. V opačném případě, se spíše volí forma pobytová. To vše ale můžete probrat například v nejbližším kontaktním centru nebo adiktologické ambulanci, což jsou taková vstupní místa do dalších adiktologických služeb. Vyslechnou Vás a pomohou zvolit tu nejlepší formu péče, která by Vám co nejlépe sedla.
Mapa pomoci - drogy-info.cz
Bohužel nepíšete, odkud jste, jinak bychom Vám doporučili nejbližší vhodnou službu. Můžete nám napsat větší město, blízko kterého bydlíte nebo se podívat do Mapy pomoci, kde lze nejbližší kontaktní centrum nebo ambulanci vyhledat.
Držím palce, ať se Vaše plány vydaří!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná