Pervitin - přechod na i.v.aplikaci
Šášule
Dobrý den, chtěla bych poprosit o radu. Jsem osmým měsícem uživatelka pervitinu, výhradně nosem. Ráda bych přešla z důvodu lepšího účinku i začínajících problémů s nosní přepážkou i chronickou rýmou na intravenózní aplikaci. Jak co nejvíce omezit rizika takové aplikace? Kam je nejlepší si začít dávat? Na co si dát pozor? Vím, že je to riziková forma, ale chtěla bych ta rizika co nejvíce omezit. Děkuju moc!

Odpověděl: Amrit Sen
Šášule, zdravím Vás,
díky za důvěru. Dobře, že se ptáte na rizika, i když mě, odpusťte, naivita jinak relevantního dotazu úplně odzbrojila.
Doporučuji Vám podívat se na to a zvážit, jestli ve chvíli, kdy pociťujete po 8. měsíčním užívání pervitinu neblahé dopady na život a zdraví, bude užitečnější číst co se děje, jako jasnou zprávu organizmu o tom, že pro Vás užívání pervitinu není to pravé ořechové a zvážit, zda nejde o signál ke změně k šťastnějšímu životnímu stylu, než přemýšlet o užívání významně rizikovějším, respektive tím nejnebezpečnějším způsobem.
Můžete si být jistá, že pokud budete pokračovat a přejdete na intravenózní užívání, nevyhnete se dříve, nebo později ještě závažnějším potížím a problémům, včetně zdravotních.
Mgr. Barbora Orlíková, Ph.D.:
Injekční užití je nejnebezpečnější způsob užívání drog, který má obrovskou řadu rizik (větší riziko předávkování, zdravotní potíže - abscesy, záněty a řada dalších hodně závažných nepříjemností - způsobené aplikací, riziko přenosu infekčních chorob při sdílení injekčních stříkaček a dalšího náčiní....).
A to pomíjím hlediska estetická, společenská...
Slyšela jste někdy o kapslích?
http://new.edekontaminace.cz/kapsle/
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/129/co-jsou-zac-ty-kapsle.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/285/kapsle.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/495/kapsle.html
Injekční a další aplikace:
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/193/nemas-uz-kam-davat-Zily-ti-neberou-a-nosem-to-taky-nejde-nemas-ciste-jehly-a-presto-si-musis-dat-vyzkousej-kapsle!!!.html
http://www.zbynekmlcoch.cz/informace/medicina/osetrovatelstvi-postupy/intravenozni-injekce-a-aplikace-infuze-postup-podavani-iv-injekci-a-infuzi
http://www.psychicke-zdravi.cz/novinky-laik-dimenzef/injekcni-aplikace-drog-je-nebezpecna-pro-narkomana-i-jeho-okoli-520
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/25/abscesy-atd-vcetne-protiinfekcniho-dvanactera.html
http://www.infodrogy.estranky.cz/clanky/zpusoby-uzivani-drog.html
http://www.substitucni-lecba.cz/injekcni-uzivani-drog
http://www.substitucni-lecba.cz/jak-jsou-drogy-uzivany
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/316/analni-aplikace-drogy.html
http://new.edekontaminace.cz/zavislost-na-jehle/
Více a podrobněji k rizikům a minimalizaci rizik při injekční aplikaci se dočtete v internetové verzi časopisu Dekontaminace, kterou vydává naše organizace SANANIM:
http://new.edekontaminace.cz/
Pokud se budete chtít ještě poradit, doporučuji zajít do nejbližšího kontaktního centra a konzultovat situaci osobně, bezplatně, anonymně.
Přeji hodně štěstí, buďte na sebe opatrná,
Amrit Sen.