zuby
Roman
Dobrý den,pervitin ničí v první řadě zuby, zajímalo by mne zdali ničí zuby přímo pervitin nebo příměsy obsažené v něm nebo ani jedno a je to pouze z toho že člověk nejí,nespí apod. ?Děkuji za odpověd

Odpověděl: Amrit Sen
Romane, zdravím Vás,
díky za důvěru. Že má užívání pervitinu neblahý vliv nejen na chrup i dásně, je všeobecně známé a odborně doložené.
Podílí se na tom všechny zmíněné prvky, včetně vyčerpání ašpatné výživy.
I ten nejčistší, nejkvalitnější pervitin poškozuje zdraví, včetně zubů. Jak brzy a nakolik, je už individuální a odvíjí se od dalších okolností.
Příměsi, jako HCL - kyselina chlorovodíková a další nečistoty z výroby, nebo příměsi, často velmi nebezpečné, kterými se pervitin cestou k uživateli ředí, mívají na devastaci zdraví obdobný podíl.
Z rozhovoru s MUDr. Pleschingerem:
Vznik zubního kazu je onemocnění tvrdých zubních tkání, které začíná odvápněním skloviny. K tomu, aby takový stav nastal, musí v ústech, kde za normálních okolností panuje rovnováha, dojít k jejímu porušení. Toto porušení může být způsobeno například amfetaminy nebo obyčejným nikotinem. Amfetaminy, pokud jsou šňupány, mění složení slin do kyselé podoby. To je ideální stav pro počátek zubního kazu.
K tomuto se většinou připojí špatná hygiena a člověk vytváří sám ve vlastních ústech stav příznivý pro odvápnění skloviny, které se zvětšuje a z neznatelného kazu, který bychom mohli zjistit jen mikroskopem, se stává pozvolna „velká díra v zubu", jak říkají pacienti.
Nejen v případě amfetaminů se jedná o tzv. krčkové kazy, které se tvoří na zubu v blízkosti dásní. Ty pak mají tendenci se šířit dokola okolo krčku, což může vést k odlomení klinické části korunky, tj. viditelné části zubu. Zub, respektive kaz, v této části zčerná a pokud je těchto poškozených zubů v ústech více můžeme mluvit o „pervitinových ústech".
Působením drogy na mozek nebo odvodněním organismu v důsledku užití drogy může dojít k nedostatku hořčíku a svaly se pak dostávají do napětí, které může vést až ke křečím nebo také ke stavu, který je označován jako bruxismus, neboli skřípání zuby. Při nedostatku péče o zuby, nedostatku slin a v přítomnosti velkých kazů, zejména dokola v místě krčku zubu, může bruxismus vést k odlomení korunky. V ústech zbývá jen kořen. Tento stav pak může být příčinou otoků a hnisání v dutině ústní.
Stačí takto?
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.