Prepazka
Josef
Dobrý den ,
Mám dotaz občas sem dal kokain furt mám pocit ze mám něco přepážkou nebo sliznice. byl sem na orl nic nenašly …pokud bych měl něco ze sliznici asi by mě informovaly ?? Nebo poznal myslím

Odpověděl: Nikol Spůrová
Zdravím Vás, Josefe,
děkujeme za dotaz i Vaši důvěru. Internetové poradenství má bohužel své limity. Nejen my, ale ani nikdo jiný Vám na dálku spolehlivě neřekne, co Vám vlastně je. To může pouze lékař, poté, co Vás vyšetří.
Píšete, že si občas dáte kokain a nyní pociťujete potíže s přepážkou. Dokonce jste u lékaře byl a ten žádné příčiny neobjevil. Své potíže ani nijak více nespecifikujete, můžete se o to pokusit?
Důležité je zmínit, že kokain obecně negativně působí na nosní přepážku. Uživatelé jsou náchylnější k infekcím horních cest dýchacích a mohou častěji také krvácet z nosu, což není nic příjemného. Při dlouhodobém a intenzivním užívání může dojít až k úplné destrukci nosní přepážky. Nepíšete, jaké používáte pomůcky ke Šňupání. Aby nedocházelo k závažnějšímu poškození nosní sliznice, je vhodné používat měkčí „šňupátko". Tvrdé brčko může snadněji způsobit poranění. Poškozená sliznice může být také bránou pro přenos žloutenky typu C a jiných onemocnění.
Doporučuji Vám, abyste se kokainu pokusil vyvarovat, stejně tak i jiným drogám. Alespoň po nějakou dobu a uvidíte zda Vaše obtíže zmizí. Pokud by potíže i nadále přetrvávaly, doporučuji se obrátit na Vašeho ošetřujícího lékaře a otevřeně s ním znovu promluvit.
Někdy užití kokainu způsobí tzv. psychosomatizaci, jeho užití přivodí úzkost, začněte se více pozorovat a vaše tělo se „stahuje". Tyto zážitky mohou být pro jedince nepříjemné a již před dalším užití na ně intenzivně myslí a celý proces se opakuje.
Stačí takto? Pokud se potřebujete na cokoliv doptat, neváhejte znovu napsat.
Buďte na sebe opatrný!
S pozdravem,
Nikol Spůrová