kratom - detox
Layne
Dobrý den,
už asi rok užívám kratom ve vyšších dávkách. Ve svém "nejproduktivnějším" období jsem byl schopen v průběhu dne zkonzumovat asi 40 gramů. Začal jsem ho užívat na psychické problémy, mám diagnostikovanou hraniční poruchu osobnosti a generalizovanou úzkostnou poruchu. Pár měsíců zpátky jsem zaznamenal navracející se potíže spojené s těmito poruchami, avšak již nejsem na medikaci, jen na kratomu. Když jsem ho začal užívat, bylo to pro mě jako zjevení. Konečně jsem se cítil šťastný. Kratom už ale nefunguje a beru ho jen abych se vyhnul abstinenčnímu syndromu. Sám jsem kratom zkoušel vysadit asi třikrát, vždycky však následoval neúnosný terror, na který jsem bohužel sám krátký. Podařilo se mi snížit moji konzumaci kratomu na cca 15g denně, avšak úplně vysadit ho nedokážu. Potřebuji se ho zbavit abych mohl zase začít užívat léky. Nemohu užívat obojí najednou protože se jak léky tak kratom metabolizují přes stejný cytochrom kvůli čemuž by hrozila otrava, dále má také kratom serotogenní vlastnosti díky kterým bych mohl dostat serotoninový syndrom.
Byl jsem již na VFN na krizové intervenci, to bylo však než se to zhoršilo. Vím že na VFN mají s kratomovým detoxem zkušenost, a nabízejí zároveň ambulantní léčbu, tedy detox zvlášť bez léčby. Bohužel VFN není moje "spádová" nemocnice, chtěl bych se tedy zeptat jestli nevíte zda je možné detox stejně podstoupit zde. S Bohnicemi mám bohužel špatné zkušenosti, a nabízejí pouze střednědobou tříměsíční léčbu. To si bohužel nemohu dovolit. Cítím se absolutně beznadějně.
Předem děkuji za odpověď a přeji pěkný zbytek dne.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Layne,
Je fajn, že jste se rozhodl skončit s užíváním kratomu. A chci ocenit i Vaše odhodlání a práci na sobě. Někdy je však ten poslední krok k vyabstinování nejtěžší a to pak je opravdu vhodnější nechat si odborně pomoci.
Co se týká spádovosti k detoxifikaci to se nepraktikuje. Detoxifikace se může domluvit kdekoliv v Praze nebo po celé republice bez omezení. "Spádovost" se spíše týká psychiatrických pobytů, hlavně při odvozu sanitkou. Pokud však někam nastupujete dobrovolně, lze to většinou dojednat předem.¨
Nebojte se tedy a obraťte se na VFN Kliniku adiktologie.
Zde je odkaz na jejich leták si info: https://www.adiktologie.cz/file/2367/letak-2022.pdf
Určitě by bylo fajn, kdybyste po detoxifikaci využil následně nabízené odborné pomoci, ať ambulantní nebo pobytovou léčbou. Začátky abstinence nejsou jednoduché, ale to už znáte z vlastní zkušenosti. Nevím, zda s někým spolupracujete i v rámci léčby další Vámi uvedených psychických obtíží, tak pokud byste potřeboval odkaz můžete případně napsat.
Držím Vám palce v dalším fungování a buďte k sobě opatrný.
HS