Možnost otrávení
nevim
Chci se zeptat jestli je možné že mě může někdo otrávit drogama? Trpím nemocí a od té doby co se ke mě nastěhoval spolubydlící tak se mi problémy zhoršily. V úterý jsem byl na psychiatrii kvuli vyloučení psychické nemoci(to po diskuzi se mnou vylučují) ale v moči mi našli MDMA. Drogy jsem nikdy v životě nebral a marodím, tak mi to nejde do hlavy odkud bych vzal pozitivní test. Podle toho že mi na psyndě řekli že je to MDMA jsem si zjistil že podobné účinky má extáze. Zhoršení zdravotního stavu nastalo tehdy co se spolubydlící nastěhoval, problémy odpovídají tomu co jsem si načetl o extázi. A jestli moje tělo není nějaká extra skořápka co dokáže vyrábět drogy tak už opravdu nevím.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Popisujete závažný příběh. Odpusťte, jak probíhal Váš drogový test, jaká byla dohoda s testujícím psychiatrem, šlo o "rychlotest", nebo byl vzorek poslán do laboratoře? Omlouvám se, příběhu a kontextu moc nerozumím, zkusíte jej popsat srozumitelněji? Děkuji.
V každém případě, pokud by Vás někdo bez Vašeho vědomí, svolení, nebo proti vůli intoxikoval, dopustil by se závažného protiprávního jednání s rizikem, že Vás poškodí na zdraví a ohrozí Váš život, píšete, že jste v péči psychiatra, pak to platí dvojnásob.
Pokud by se situace opakovala a měl jste pocit intoxikace, otestujte se včas sám, nejlépe multitestem z moči, který koupíte ve většině lékáren, nebo přes internet, tak ale dodání trvá déle a čas detekovatelnosti může vypšet.
S ošetřujícím lékařem jste o tom mluvil, svěřil jste se s podezřením, co na to říká?
O právních aspektech problému, postupu, jak se ochránit a vymoci odpovědnost a postih případného pachatele se můžete s pracovníky bezplatné specializované právní poradny:
Právní poradna APAS
https://poradna.asociace.org/
Právní poradna APAS - Asociace poskytovatelů adiktologických služeb, z.s. (dříve A.N.O.)
je projektem bezplatné právní pomoci, určený uživatelům/bývalým uživatelů návykových látek (alkoholu a/nebo nelegálních drog) a gamblerům, rodinným příslušníkům či profesionálům poskytujícím adiktologickou péči.
Poskytujeme právní pomoc ve všech odvětvích práva, zejména v oblasti práva trestního, občanského, rodinného, pracovního a zdravotnického. V rámci služeb nabízíme nejen právní konzultace, ale i případnou obhajobu v trestním řízení či zastupování před civilním soudem.
Právní poradenství poskytujeme formou osobních, telefonických nebo e-mailových konzultací a dále také prostřednictvím webové poradny a písemně.
Pro adiktologické služby, případně jiné organizace (školy, OSPOD apod.) realizujeme na míru připravené semináře pro jejich pracovníky či klienty související s problematikou užívání návykových látek / gamblingem a poskytováním adiktologických služeb.
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.