Kratom, nespěchá
Johny
Dobrý den, jak často mohu užívat kratom, aniž bych si vytvořil závislost? Dále je více druhů kratomů, ale předpokládám, že střídání druhů neoddálí závislost pokud to s tím člověk přehání?
Nejsem odpůrcem ani milovníkem drog. Věřím, že existuje zlatý střed, i když né každý to dokáže uhlídat.
Na odpověď, nespěchám. Pokud toho máte hodně budou určitě závažnější dotazy než ten můj. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Johny.
Díky za dotaz, ale asi Vám jednoznačně neodpovím. Nedá se předem určit frekvence, množství nebo střídání druhů, kde by byl jasný vznik závislosti. Toto je u drog právě to rizikové, kdy je užívání ještě experimentem a kdy už se stává závislostí. Každý z nás je individuální, každý má odlišnou míru schopnosti odolávat různým druhům pokušení a mít užívání pod kontrolou. Člověk postupně ztrácí schopnost rozumně zvažovat přínosy a rizika užívání, ale je to velmi nenápadné, bez upozornění.
Závislostí se v užším kontextu rozumí dlouhodobý, trvalý vztah k někomu nebo k něčemu, vycházející z pocitu silné touhy nebo potřeby toto uspokojit. Takový stav ovlivňuje jednání závislého člověka a omezuje jeho svobodu.
Zkuste sám pro sebe zvážit, co by Vám užívání kratomu mohlo přinést a naopak, co by Vám mohlo vzít.
Nevím, zda Vám moje odpověď postačuje, pokud byste se potřeboval ještě něco upřesnit, napište.
Hezké dny, za drogovou poradnu.
HS