Kouření pervitinu
David
Dobrý den ,chtěl jsem se zeptat v dřívější době jsem měl problém s pervitinem ,ale dlouhé roky jsem čistý ale nedávno jsem si začal jednou za tři týdny pokuřovat perník a přítelkyně mi říká že jsem závislý.Myslite si tě mám problém???Děkuji za odpověď s pozdravem Šxxxxxx

Odpověděl: Hana Skořepová
Zdravím Davide.
Co si myslíte Vy? Před několika lety jste měl problémy, nyní si v rozmezí 3 týdnů pokuřujete. V tuto chvíli jste schopen udržet užívání v delším rozmezí. Jste schopen to tak pod kontrolou držet dál?  Zkuste si sám odpovědět, co Vám užívání pervitinu dává, že se k němu po tak dlouhé době vracíte. Proč Vám přítelkyně říká, že jste závislý? Z čeho,tak usuzuje? Bylo by dobré si o tom společně promluvit a vyslechnout.si její pohled na věc.
Jednoznačnou odpověď Vám nedám, ponechávám to na Vás.
Zde máte definici syndromu závislosti dle mezinárodní klasifikace ICD-10, abyste měl orientační body k posouzení svého stavu.
Závislost (dependence) a syndrom závislosti- soubor behaviorálních, kognitivních a fyziologických fenoménů, který se vyvíjí po opakovaném užití látky a který typicky zahrnuje následující projevy:
- silné přání užít drogu, nutkavá potřeba
- porušené ovládání při jejím užívání, ztráta volní kontroly
- přetrvávající užívání i přes škodlivé následky, neschopnost odpoutat se navzdory tělesným i duševním komplikacím
- priorizace drogy před všemi ostatními aktivitami a závazky, převažující orientace na životní styl s drogou, její shánění a zotavování se z jejího účinku
- zvýšená/snížená tolerance
- odvykací stav při nedostatku či vysazení drogy
Pokud by Vás ještě něco zajímalo nebo byste potřeboval pomoci, ozvěte se.
HS